Utseende fixerad?

Utseende fixerad?! HJÄLP!!!!
Är du oxå en person som är så utseende fixerad att man nästan blir trött på det. Tänk vad mycket tid den tar av enns egen vardag. Psykiskt oxå.
Att se ut som omslagsflickorna på tidningarna är bara att glömma. Retucherade är dom alla men ändå är man dum nog och tänker "tänk om jag kunde se ut sådär".
Man ska vara nöjd med sig själv och tacka gud att man har ett normalt annsikte, 2 armar och 2 ben. Vad mer ska man kräva? det är inte alla här i världen som har alla kroppsdelar på plats.
Att inte vara nöjd med sitt yttre tyder tydligt på att man har världens lägsta självfötroende. Det leder även till att man gräver sin egen grav.


Så när det kommer til killar så straffar jag mig själv högt. Att begära förmycket är inte bra. Jag vill älska en man som har en athletisk kropp, lite solbränna, han ska vara lång, snygg leende, och självklart vara en attraktiv man i utseendet.
Men vem är jag igentligen som ska kräva detta? Jo......jag är en tjej som ser hyfsat bra ut!, men visst får man drömma?

Så fort jag ser en kille som inte ser bra ut så kommer det en spärr som sätter stopp för känslorna. frågan är om man ska ge denna människa en chans. Tänk om man dras till hans personlighet...tänk om han är min soulmate?..vill man det fast han är ful?

Jag ser många tutterduvor där det är rena rama skönheten o odjuret. Då tänker jag "vad har odjuret gjort för att vinna skönhetens hjärta". Odjuret kan även tjejen vara...men ni förstår vad jag menar. 

En snygg kille är inte = perfekt. Man kan faktiskt även äcklas av en persons personlighet hur snygg han än är. Utseendet hjälper inte då. Därför måste jag börja ändra min inställning till utseende fixeringen som har ett sådant makt så som pengar har idag. Det kan min pal MA bekräfta!

Så min fråga är om man ska ge dom fula fiskarna en chans...kanske har dom hjärta av guld.

/GE


Kommentarer
Postat av: Marielle

Var med och tävla på bloggen och vinn ett valfritt smycke! :-)

2008-12-05 @ 15:49:51
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0