Kissing the right frog?

Vart ska man hitta sin drömprins?

Finns det sådanna eller är alla paddor?

Att gå ut på krogen är jättekul...men där tror jag personligen att man knappast kan hitta sin dröm man.
Sorry M om du blev besviken där =9
Alla är berusade mer eller mindre. Beter sig så som dom annars inte hade vågat, det tror jag beror på miljön, folket...krogen. ...något form av kick av det hela.
Och så kanske även pressen el tävlingen på vem som kan dricka flest glas....mer en grabb grej.
Just där är det okey att supa. Att se en berusad man på gatan mitt på dagen är inte acceptabelt.....Han hade säkert fått halva stans uppmärksamhet. Men på krogen så är det okey för att ca 80% är berusade där.
Men du kanske inte håller med mig om detta!

Men det är ju helt annorlunda när man festar med vänners bekantskap. Att man anordnar fest hemma hos någon. Där känner ju alla varandra på ett eller annat sätt. Men även det kan ju inte garantera att dröm mannen kan finnas där.

Så hur ska man igentligen träffa sin drömprins?

Att kanske träffa en främling på stan kan ju oxå vara galet. Tänk om han är störd, brottsling eller något värre?
Då menar jag tex. om du skulle stå och vänta på bussen så kanske någon skulle komma fram...eller på något annat sätt.

Och vad ska man säga om speed dajting?.....  .   .    .    .

Ska man kanske sitta hemma och vänta till någon knackar på dörren?

Man kan ju faktiskt inte vänta i evighet. Många tar ju till sig match making sajter. I hopp om att träffa den rätte.
Jag själv är inte med i någon sådant sajt (lovar o svär) men jag ser faktiskt inget fel på sådanna sajter. Det är ju faktiskt dagens sätt att bekanta sig med andra.
Förr i tiden anornade dom äldre de ungas kärlek. det skedde från ca 1800 talet och bakåt I nästan alla länder. Tråkigt nog förekommer sånt även idag. Men det är en annan subject.

Detta kan nog ingen i världen svara på, hur man ska träffa den rätte. Men jag kan faktiskt säga att när tiden är kommen för dig så kommer du att träffa den. Man får ha tålamod och inte ha för brottom. En sak i taget så kommer allting gå bra.
 Eller så kanske man finner lyckan i livet på ett annat sätt....som kärriär t.ex.

Detta är min åsikt om vad jag tror.

Kram
 /G





.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0